Fantastiskt Nytt År

Nyårsafton igen, tiden går fortfarande väldigt fort. Har de senaste åren känt att jul och nyår är poänglösa, bara en illusion om lycka och glädje som man firar för att man måste. Blev plötsligt väldigt medveten om att jag ändrat mig kopiöst, att jag som i grunden är positiv, glad och ganska obekymrad har blivit en lite tristare och buttrare människa.
Har de senaste åren känt mig mer och mer cynisk, tänkt att livet nog inte är så romantiskt och lyckligt som jag trott att det är. Har haft en hel del som tyngt mig, påverkat mig, ibland positivt och ibland väldigt negativt. Börjat tvivla på att jag faktiskt kommer att komma dit jag vill, börjat tänka att man inte kan lita på någon och att det inte finns så mycket rättvisa i världen som jag växt upp och trott. Helt enkelt har jag börjat se världen i ett lite annat ljus, ett skarpare ljus som får alla fel, mörka sidor och skarpa kanter att bli synliga. Har de senaste månaderna haft det lite kämpigt, det känns lite som att jag varit vilse på småvägar ute i skogen och åkt in i återvändsgränd efter återvändsgränd med en enda önskan att hitta ut på en jäkla motorväg åt rätt håll. Fick en välbehövlig paus i Afrika och min framtida karriär tillsammans med hästarna känns given, planen är klar och företaget rullar. Nu ska jag bara se till att få lite arbetsro och där har jag lite att röja undan, är inte på motorvägen ännu men har i alla fall hittat en skylt som pekade ut rätt riktning. 
 
Jag gillar ju egentligen nyårsafton, även om man logiskt sett skulle kunna ha nystart på livet vilken dag på året som helst så är stämningen på nyårsnatten ändå rätt härlig.
Alla människor firar tillsammans en ljus framtid och även om de flesta av alla nyårslöften kanske inte hålls och det för alla faktiskt inte blir ett fantastiskt nytt år så är de flesta människor som firar nyår hoppfulla och just på nyårskvällen så är alla övertygade om att det nu väntar något bättre. Nu ska vi bli rikare, framgångsrikare, smalare och lyckligare. När tolvslaget närmar sig så prisar man livet och hur fantastiskt bra det kommer bli nästa år och jag gillar känslan av gemensam lycklighet.
Mitt mission framöver kommer bli att försöka se mer av det vackra i världen, lägga tid på människor som gör mig glad och som ger något tillbaka, lägga tid på småsaker som gör världen mer glamorös och fortsätta vara hur romantiskt tänkande jag vill. Världen blir helt enkelt vad man gör den till och mitt mål för året är att göra min egen värld ljusare, renare och mer färgglad.
 
Många skriver på nyårsafton långa sammanfattningar om året, skulle ta mig rätt lång tid och måste iväg och handla nu så nöjer mig med att skriva att det resultatmässigt varit ytterligare ett väldigt bra år. Tackar mina trogna hästägare som år efter år fortsätter ge mig fortroendet att matcha deras talangfulla hästar, min familj som slitit dygnet runt varje dag i ytterligare ett år för att vi ska kunna driva Loviseholm. Loviseholms Sporthästklubb för ett häftigt och framgångsrikt andra år och alla som hjälpt mig driva runt stallarna till vardags, speciellt Linn Hörnvall som jag vet lägger hela sin själ och hjärta i Loviseholm.
 
Nu checkar jag ut för i år, middag och fyrverkerier väntar. Gott Nytt år Alla! :-)