Härlig helg

Hemma från en helg i Lidköping, tycker överlag att de flesta hästar haft en bra helg även om lite väl många bommar har trillat för mig inne på banan. Lidköping är ett grymt ställe att tävla på, det tyckte jag redan innan de byggde om och gjorde anläggningen typ 25 gånger bättre, dit åker jag gärna fler gånger framöver. Nu har jag en vecka med förberedelser inför Belgien dit jag åker med 9 hästar, ska bli riktigt skönt att komma ut på stora ytor igen. Behöver dessutom lite boost i ridningen, tycker inte att jag rider bra nog för tillfället och bästa botemedlet mot det brukar vara att åka ner till hetluften i Europa. Tittade precis på hoppningar från Florida och klurade på om jag någonsin kommer att rida där, det har alltid kännts så självklart tidigare men när jag ser fenomenala ryttare som Scott B och Ben M rida så undrar jag om jag verkligen kommer bli sådär bra. Jag är äldre än dem och inte ens i närheten nu. Är inte egentligen osäker på att det är möjligt att konkurrera där, frågan är om det är värt att leva varje sekund i strid för att komma dit? Det kanske är smartare att producera hästar till dessa redan etablerade stjärnryttare och sälja dyrt istället? Kanske göra det först, bli omåttligt rik och köpa in mig på alla fina tävlingar om 10 år? ;) Jaja, värt att fundera på, nu ska jag tvätta och göra en plan för veckan. 
 
Fina killar i soliga Lidköping. :)