Bättre bana och trötta hingstar

I tisdags byggde jag en, enligt mig, otroligt bra bana. Jämt och rytmiskt fick jag med både 2, 4, 5, 6 och 7 galoppsprång på olika linjer. Det var många som kom och tränade och sedan hade vi en hel hög som skulle longeras på onsdagsmorgonen så var tyvärr tvungen att ta ut hela hinderparken och sladda rätt underlaget innan Arnolds träningar efter lunch. När han sedan byggt klart sitt så hade han såklart bräckt mig fullständigt och byggt en ännu bättre bana med 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 OCH 8 galoppsprång. Hindren stod dessutom både bättre placerade och mer genomtänkta än min variant. Man får då aldrig vara värst och min bana kändes plötsligt väldigt töntig. ;) Jag och mina äldre hästar fick slita på en stund med hinder som kom snabbt och lite kort ur sväng inför den kommande internationella tävlingen i Norge där arenan är liten och hindren stora. Sedan byggde vi om till mer normala linjer till kvällens grupper. (var ju till och med så genomtänk att det räckte med att flytta 1 enda hinder för att kunna få till lite mer plats och svängrum för grupperna, fasen, jag ligger efter med rutinen där ;)
Trots att jag faktiskt kunde somna förhållandevis tidigt igår så har jag idag varit så trött att jag knappt orkar stå. Körde en häst till kliniken för operation i morse, hoppade sedan Ester ihop med Moa på fm innan vi fick besök av kunder, efter det red jag endast en häst och nu har jag inte fått nåt vettigt gjort på flera timmar. Segt. Ska åka och hämta hästen på kliniken nu, sen sova. Ser till att ha lite mer driv i kroppen i morgon :)
 
 
Sputnik VT, Stalypsos Son, Starlight Express och Galax VT här hemma i hagen som 2-åringar. Chill bild :)