En onödig logg om en stressad blogg av en knäpp bloggare

Sitter och klurar på något roligt att skriva om här, temat på bloggen har ju mest varit "hej jag lever men hinner inte skriva" de senaste månaderna och till viss del så är det nog ungefär så det alltid kommer att vara så länge jag är jag. Jag skulle faktiskt verkligen vilja skriva mer men eftersom dagarna går för runt och jag dessutom är en förvirrad typ så finns det oftast få minuter över till att knappa ner någonting mer vettigt än "idag red jag, det gick bra, nu måste jag sova"- grejen. Om jag någonsin har några minuter över så behöver jag egentligen se till att alltid ringa alla människor jag:
1.. medvetet ignorerat eftersom jag antagligen varit fast besluten att försöka få nån kuse att  hålla ett halvt gram mer i högra tygeln i vänstra galoppen över den där bommen och vägrat sakta av eftersom det just då var det absolut viktigaste som någonsin funnits i livet att få till att fungera.
2.. missat att svara eftersom jag glömt ladda telefonen som jag sedan glömt i en jacka som jag antagligen glömt i någon bil som jag glömt ska åka iväg någon annanstans.
3.. dissat på grund av träningar. (under denna tid är jag likt en hmm, något man köper, köpt av någon/några andra som då förtjänar och får hela min odelade uppmärksamhet, charm och kunskap ;) )
4.. känt kommer att prata länge och som jag då tänker att "jag ringer upp när jag har mer tid"...vilket jag aldrig har ;)
5.. försummat eftersom jag helt enkelt legat som en amöba framför ett avsnitt av SCRUBS som jag antagligen redan sett ungefär 843 gånger, oförmögen och ovillig till att både tänka och tala.
            Dessa telefonsamtal som efter mina älskades välfärd, företagets överlevnad och hästarnas skötsel och träning,  kommer på god fjärdeplats på priolistan, hamnar ju egentligen före både bloggandet och min kärlek till kudden i sängen. Ibland fuskar jag med både ringandet och sovandet och ibland har jag bara en sådan där overkligt organiserad dag där jag både hinner trimma och pussa på hästarna, fika med mammsen, hålla träningar, betala räkningar, svara i telefon OCH skriva ett sånt där inlägg som höjer min statistik med några tusen läsare. Det är väl som att köpa trisslott som Tessan sa, plötsligt händer det och det är väl därför ni i det tysta fortsätter att klicka in på min halvtrista sida ;)
 
Vet ni, i morgon ska jag rida, nu ska jag sova, i helgen ska jag dock fullständigt frångå mönstret och istället gå på födelsedagsfest hos Jennie. Woop woop, kanonkul! Natti natti :)