Sålda hjärtan

Två av stallets stjärnor har nu under vintern blivit sålda och levererade till sina nya ägare, det handlar inte om vilka hästar som helst utan de mycket lovande Chakira och Beasley G som jag tävlat sedan de var 4 år gamla och som båda avslutade sin tid hos mig med att tävla svår klass med bravur.
 
Chakira (e.Cardento-Cortez) inledde sin första säsong i sporten med att vara placerad i finalen av fyraårschampionatet i Flyinge. Hon hade sedan en väldigt framgångsrik 5 årssäsong som toppades med en placering på unghäst-VM i Zangersheide.
 
 
Som 6 åring fortsatte hon att rada upp felfria rundor i 130 och 135 klasser. Här är hon i Falsterbos 6 årschampionat.
 
 
Som 7 åring tävlade hon 140 framgångrikt och vann dessutom flera klasser, en av dem ett kval av Champion of the youngsters och en av dem under 7 årschampionatet i Flyinge.
 
 
Hon slutade i 7 årschampionatets final på 4:e plats och under tävlingen efter Flyinge debuterade hon 145 cm på Grevagårdens elittävlingar med endast ett ynka nedslag på hinder nr 1. Denna fina lilla häst kommer med sin otroliga inställning komma långt inom sporten, hon är nu såld till Amerika.
 

 
Beasley G kom till mig under hösten som fyraåring och debuterade 120 cm tidigt som 5åring, han visade snabbt att han var en tävlingshäst av klass och hoppade ofta felfritt. När det var dags för Falsterbo gjorde han ingen besviken och slutade 2:a i den prestigefyllda finalen, slagen med minde än en sekund i omhoppningen.
 
Som 6 åring reds han framgångsrikt av Kaspar Hållsten och kom sedan tillbaka för att tävlas under mig som 7 åring. Nu fick han hänga på som 3:e häst bakom mina äldre hästar och har haft en väldigt fin säsong med fina internationella placeringar.
 
 
I år kändes Beasley bättre än någonsin och jag var övertygad om att han skulle kunnat underlätta för mina äldre hästar även i de tuffare Grand Prix hoppningarna, han inledde säsongen med att göra en tuff 145klass i Drachten lekande lätt och när kunderna på den internationella marknaden började trycka på för hårt så såldes han på plats där nere. 
 
Beasley G felfri och placerad under en klass i Bratislava förra året.
Per Höglund med familj samt Annica Johansson med familj är f.d ägare till dessa två hästar som vi haft så otroligt roligt med, är glad att jag har så bra hästägare som dessutom fortsätter att ge mig nya hästar att arbeta med. Utan alla dessa fantastiska ägare hade jag inte varit mycket att hänga i julgranen och jag hoppas att vi kan få många fler roliga stunder ihop med nya hästar på nya tävlingar :)